E-Posta İletişim Telefon Rehberi Önemli Linkler BİDB Servis
Anasayfa

2017-2018 Eğitim-Öğretim Dönemi Mevlana Değişim Programı Başvuru Sonuçları

 Sayın Koordinatör,

 2017-2018 eğitim öğretim yılı Mevlana Değişim Programı Başvuru sonuçlarına ilişkin 12.04.2017 tarihli Yürütme Kurulu kararı ve yükseköğretim kurumlarına gönderilen yazı ektedir.

 Bu kapsamda, Başkanlığımızca uygun görülen öğrenci ve öğretim elemanlarına ilişkin bilgiler aşağıdaki gibidir.

 Bilgilerinizi ve gereğini rica ederiz.

YÖK YÜRÜTME KURULU KARARI VE KAZANALAR LİSTESİ İÇİN LİSTEYİ TIKLA... (YÖK YÜRÜTME KARARINI LÜTFEN OKUYUNUZ)

Bilgi: Feragat Eden Öğrencilerimiz olursa gelen-giden için yedek öğrenci alımı gerçekleştirilecektir. 

Gitmeden Önce Yapılacak İşlemler

İLK ADIM

Mevlana Birimi gideceğiniz üniversiteye yazarak Mevlana öğrencisi olarak sizin seçildiğinizi bildirecektir.

EV SAHİBİ ÜNİVERSİTEYE BAŞVURU

Mevlana Birimi tarafından size gideceğiniz üniversite ile ilgili iletişim detayları, web adresleri vb. verilecektir. Öğrencilerin karşı kurumla iletişime geçerek Mevlana öğrenci başvurularını gerçekleştirmeleri gerekmektedir.

Öncelikle gideceğiniz üniversitenin web sitesine girerek Mevlana başvuru koşullarını inceleyiniz. Genellikle Incoming Students, Exchange Students bölümlerinde başvurularla ilgili bilgi bulabilirsiniz. Eğer web sitesinde yeterli bilgi yoksa size iletişim detayları verilen koordinatöre yazarak başvuru koşulları hakkında bilgi isteyiniz.

Karşı kurumlar Mevlana öğrencisi başvurularında genellikle başvuru formu doldurulmasını, transkript, konaklama formu vb. belgelerin eklenmesi istemektedirler. Çoğu zaman doldurulan formların karşı kuruma posta ile ulaştırılması talep edilmektedir. Bazı kurumlarda online başvuru mevcuttur. Karşı kurumun istediği şekilde başvuruyu gerçekleştirmeniz gerekmektedir.

 

MEVLANA BİRİMİNE GETİRİLECEKLER

 

Aşağıdaki belgeleri eksiksiz olarak Mevlana Birimi'ne getirmeniz gerekmektedir.

 

  1. Başvuru Formu (2 adet)

  2. Bilgi Formu (2 Adet)

  3. Öğrenci Beyannamesi (1 adet)

  4. Öğrenim Protokolü (Aslı)

  5. Öğrenci Yükümlülük Sözleşmesi (1 adet)

  6. Kabul Belgesi (karşıkurumdan alınarak getirilecek)

  7. Pasaportunuzun kimlik ve vize sayfalarının kopyası

  8. Sigorta poliçenizin kopyası

  9. Sağlık Sigorta Beyanı

  10. Yurt dışına gidecek öğrenciler biletlerini alarak, biletlerinin bir nüshasını Mevlana Birimi'ne ulaştırmalıdır

 

Dipnot-Bilgi: Mevlana Değişim Programı hakkından Feragat Edecek Öğrencilerimiz feragat dilekçesi için tıklayınız...

 

Formlar bilgisayar ortamında doldurulmalıdır.

 

 LETTER OF CONFIRMATION (Vize)

Mevlana Birimi tarafından hazırlanacak ve 2 orijinal nüsha halinde verilecektir.

Bir nüshasını başvuru belgeleriniz ile birlikte karşı kuruma gönderiniz.

Bir nüshasını vize işlemleriniz sırasında ilgili konsolosluğa veriniz. 

ODÜ KAYDI VE HARÇLAR

Yurtdışına gitmeden önce kayıt yaptırınız ama zorunlu dersler de dahil olmak üzere ders seçmeyiniz. Harç yatırma zorunluluğu olanlar (2. Öğretim) yurt dışına gitmeden önce harçlarını yatıracaklardır. Ancak zorunlu dersler de dahil olmak üzere ders seçilmeyecektir. Akademik birim koordinatörlerinizi bilgilendirerek sizin adınıza ders seçilmesini de önleyiniz.

 KABUL BELGESİ

Öğrenciyi kabul eden yükseköğretim kurumu, öğrenim protokolünün imzalanmasından sonra, bir nüshası ilgili öğrenciye diğer nüshası  öğrencinin asıl kaydının bulunduğu yükseköğretim kurumuna  verilmek üzere, ilgili öğrencinin Mevlana Değişim Programı öğrencisi  olarak kabul edildiğini gösteren onaylı ve imzalı bir Öğrenci Kabul Belgesi hazırlar.

Başvuru işlemlerini tamamladıktan sonra karşı kurum size Letter of Acceptance  (Kabul Belgesi) gönderecektir. Karşı kurum tarafından bu belgenin gönderilmesi süreç alabilir. Bu konuda sabırlı olmanız gerekmektedir.

Karşı kuruma yazarak öncelikle Letter of Acceptance 'ın size fakslanmasını yada scanlanarak gönderilmesini talep ediniz.

Ayrıca, orijinal/asıl kopyanın posta adresinize gönderilmesini isteyiniz. Posta ile gönderilecek adresi mutlaka açık ve net biçimde belirtiniz. Mevlana Biriminin adresini de verebilir, bu şekilde belgelerinizin güvenli şekilde size ulaşmasını sağlayabilirsiniz.

Adresimiz:
Ordu Üniversitesi, Cumhuriyet Mahallesi, Cumhuriyet Yerleşkesi, Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi 3. Kat, Uluslararası İlişkiler Birimi 52200 Altınordu/ORDU

Vize işlemlerinizde mutlaka Acceptance Letter'a gereksinimiz olacaktır. Bu mektup gelmeden vize işlemlerinize başlamanız mümkün değildir. Genelde konsolosluklar Letter of Acceptance 'ın orjinal nüshasını istemektedirler.

ÖĞRENCİ BEYANNAMESİ

Mevlana Değişim Programı öğrencisi olmaya hak kazanan tüm öğrencilere Mevlana Değişim Programı Öğrenci Beyannamesi imza karşılığı teslim edilir.

BANKA HESABI

Ordu Üniversitesi Ziraat Bankası'ndan size uygun bir Hesap açtırınız ve Bilgi Formunda hesap detaylarını ve İBAN numarasını belirtiniz.

 ÖĞRENİM PROTOKOLÜ / LEARNING PROTOCOL

Mevlana  Bölüm Koordinatörlerinizle birlikte yurt dışında alacağınız dersleri seçmeniz ve Öğrenim Protokolü Formuna kaydetmeniz gerekmektedir. Genellikle gideceğiniz üniversitenin web sitesinde  öğrencilerin alabileceği dersler belirtilmektedir. Bu dersleri Akademik Birim Koordinatörünüz ile incelemeniz ve karşı kurumda alacağınız dersleri seçmeniz gerekmektedir.

Eğer karşı kurumun web sitesi yoksa, size iletişim detayları verilen karşı kurumdaki koordinatör ile iletişime geçiniz ve alabileceğiniz derslerle ilgili bilgi isteyiniz.

Ders seçimi yapılırken 1 dönem için 30, 1 yıl için 60 ECTS kredisi hedeflenmelidir. ECTS kredileri hakkında ayrıntılı bilgi için tıklayınız.

Dersleri seçtikten sonra Öğrenim Protokolü Formuna kaydediniz ve 3 nüsha halinde çıktı alınız. Öğrenim Protokolü üzerinde hem öğrencinin, hem gönderen kurumun hem de ev sahibi kurumun imzalayacağı bölümler bulunmaktadır.

3 nüshayı da imzalayınız, Akademik Birim Koordinatörünüze imzalatınız ve Kurum Koordinatörünüz Yrd. Doç. Dr. Tuğrul ÖZCAN'a imzalatınız, mühürletiniz.

3 nüshayı da başvuru belgeleriyle birlikte karşı kuruma gönderiniz. Öğrenim Protokolleri karşı kurum tarafından da imzalanacak / mühürlenecek ve 2 nüshası geri gönderilecektir. Geri gelen nüshalardan biri öğrencide kalacaktır, diğer kopya ise Mevlana Birimine getirilecektir.

Bursunuzu  alabilmek için mutlaka karşı kurum tarafından imzalanmış orijinal Öğrenim Protokolü formunu Mevlana Birimine teslim etmelisiniz.

Yurtdışına gittikten sonraki 30 gün içinde  derslerinizde değişiklik yapabilirsiniz. Bu durumda Öğrenim Protokolü'nün  tekrar  imzalamanız ve imzacı yükseköğretim kurumu yetkilileri tarafından onaylaması gerekir. Bu süre sınav tarihlerinden önce olamaz.

 YÜKSEK LİSANS—DOKTORA ÖĞRENCİLERİ İÇİN

Yüksek Lisans ve Doktora öğrencilerinin eğer ders alma zorunlulukları yoksa, tezlerini hazırlıyorlarsa Öğrenim Protokollerini hazırlarken alınan dersler bölümünde:

Final Thesis / Research Project / Library Work 30 ECTS Credits şeklinde belirtileceklerdir.

Yüksek Lisans / doktora öğrencilerine zorunlu olmasalar bile gittikleri kurumda 1 ders almalarını öneriyoruz. Çünkü bu şekilde diğer öğrencilerle tanışma, interaktif bir ortamda bulunma imkanı elde etmektedirler. Eğer ders alırlarsa bu ders de Öğrenim Protokolü'nde yer almalıdır.

Ancak öğrencinin ODÜ'de ders alması zorunlu değilse, gittiği kurumda da ders alması zorunlu değildir. Karşı kurumda kendisine danışman ile tezi konusunda çalışmalarını yürütecektir.

 ÖĞRENİM PROTOKOLÜ İLE İLGİLİ DETAYLAR

Öğrenim Protokolü'nde belirlenen derslerin isimleri ODÜ'de o dönem okutulan derslerden değişik olabilir, ders sayısı daha az ya da daha çok olabilir. Ancak, Öğrenim Protokolü imzalanarak öğrencinin gittiği kurumda alacağı derslerin, ODÜ'de alacağı derslere denk olacağını kabul etmektedir.

Öğrenci ODÜ'de ders seçmeyecektir. Ancak, öğrencinin zorunlu YÖK dersleri kaldıysa, mutlaka dönüşte öğrenciler tarafından alınmak durumundadır.

Öğrenim Protokolü Mevlana  Akademik Birim Koordinatörü ve Mevlana  Kurum Koordinatörü tarafından imzalanır.

Öğrencinin, aldığı derslerde başarılı oldukları ve 30 ECTS kredisi getirdikleri takdirde, Türkiye'ye döndüklerinde eğitimlerinin yurt dışında geçirdikleri dönemini Türkiye'de geçirmiş gibi sayılacaktır. Transkriptlerinde yurtdışında aldıkları dersler gözükecektir. Başarısız oldukları dersler ise ilgili bölüm kurulunda görüşülerek karara bağlanacak, o dersler için bir sonraki dönem hangi dersleri almaları gerektiği belirlenecektir.

Mevlana öğrencileri Türkiye'de öğrencisi oldukları üniversitede herhangi bir kayıt yaptırmayacaklardır. Gidilecek kuruma herhangi bir kayıt veya harç ücreti ödenmez. Ancak gidilecek kurum, kendi öğrencilerinden talep ettiği kayıt ve harç ücreti harici küçük meblağlı ödemeleri Mevlana öğrencilerinden de talep edebilir. Bu çeşit ödemelere örnek spor tesisleri abonelik ücreti, ulaşım ücreti olabilir.

 KONAKLAMA YERİNİN BELİRLENMESİ

Öğrenciler gidecekleri kurum ile ilişkiye geçerek konaklama yerinin ayarlanmasını sağlarlar. Bu konuda Mevlana Birim Koordinatörleri'nden destek alabilirler. Konaklama ücreti öğrenciye verilen Mevlana bursundan karşılanacaktır, konaklama için ayrıca bir burs verilmez.

Bazen ev sahibi üniversite öğrenci yurdu için form gönderir ve doldurulmasını ister, bazı üniversiteler ise yalnızca konaklama olanakları ile ilgili bilgi yollar ve öğrencinin gerekli başvuruları yapması gerekir.

 SAĞLIK VE YOLCULUK SİGORTASI

Öğrencilerin gitmeden önce yol ve orada bulunacağınız dönemi kapsayacak sağlık sigortası yaptırması gerekmektedir. Bu sigorta vize işlemleri sırasında da gerekli olmaktadır.  Öncelikle gidilecek ülkenin Konsolosluğu ile ilişkiye geçilip ne tür bir sigorta istedikleri öğrenilmelidir. Vize için zaman zaman farklı koşullarda sigorta istenmektedir. 
 
Vize için gerekli olmasa da sağlık ve yolculuk sigortası yaptırılması yurt dışında bulunduğunuz süreçte korunur olmanız açısından gereklidir. Yaptıracağınız sigorta orada yaşayacağınız her türlü sağlık sorununuzdan kaynaklanabilecek masrafları karşılayabilecek özellikte olmalıdır. Gideceğiniz ülkede yaşayabileceğiniz sağlık sorunlarının tedavisinden doğacak masraflardan Ordu Üniversitesi sorumlu tutulamaz.  

Sağlık ve yolculuk sigortasını iki şekilde yaptırabilirsiniz : 

Sigorta Şirketi : Özel bir sigorta şirketine giderek gideceğiniz ülke için Sağlık ve Yolculuk Sigortası yaptırabilirsiniz.  Sigorta şirketinden sigorta poliçesinin İNGİLİZCE kopyasını da istemeyi unutmayınız.

SGK - AT11 Belgesi : Türkiye'de çalışan ya da emekli anne babaların vesayetinde olan çocuklar, Türkiye ile Sosyal Güvenlik Anlaşması olan bir ülkede eğitim için bulundukları sürede de SGK haklarında bir kesinti olmamakta ve yurtdışında da sağlık sigortasından yararlanabilmektedirler. Öğrencinin bu hakkından yararlanabilmesi için SGK'dan AT-11 belgesi alması gerekmektedir. 

Gidilecek üniversiteden gelen kabul mektubu ve Yeminli Tercüman tarafından Türkçe çevirisi 

Kendi üniversitenizden alınan Mevlana öğrencisi olduğunu bildiren belge

Kimlik ve kimlik fotokopisi

Öğrenci İşleri'nden alınan Öğrenci Belgesi 

Sağlık ve yolculuk sigortası ücreti öğrenciye verilen Mevlana bursundan karşılanacaktır, ayrıca bir burs verilmez.

Bir fotokopisi Mevlana Birimi'ne bırakılmalıdır. Sigorta şirketinden sigorta poliçesinin İNGİLİZCE kopyasını da istemeyi unutmayınız.

PASAPORT İŞLEMLERİ

 ÖĞRENCİLER İÇİN

Öğrencilerin en az 1 yıllık pasaport almaları gerekmektedir. Pasaport işlemleri için  başvurular Emniyet Müdürlüğüne yapılmaktadır. Gerekli olan belgeler aşağıda belirtilmiştir.

2 adet biyometrik fotoğraf

  • Son 6 ayda çekilmiş ve başvuru sahibinin güncel halini gösteren 

  • 50mm X 60mm ebatlarında

  • Arka Fonu Beyaz

  • Biyometrik özelliklere sahip olmalı

Nüfus cüzdanı

Varsa daha önceden alınmış pasaportların aslı 

Pasaport Cüzdan Bedelinin  yatırıldığına dair belge 

  • ​82 TL (Vergi Dairesi, Ziraat Bankası, Vakıflar Bankası ve Halk Bankası'ndan yatırabilirsiniz. Pasaport cüzdan bedeli diye belirtmelisiniz. Dekontun mutlaka mühürlü ve ıslak imzalı olması gerekmektedir)  

NOT: 

Emniyet Müdürlüğü'ne başvuru sırasında  parmak izi alınmaktadır. Daha önce herhangi bir sebeple( sürücü belgesi, silah ruhsatı, pasaport alan) parmak izi alınmış olan kişiler, parmak izlerinin alındığını belgelendirmeleri halinde, tekrar parmak izi vermek durumunda kalmayacaktır. 

 Ordu Emniyet Müdürlüğü

Emniyet Md. Santral:       0452 234 15 20 (6 hat)
Emniyet Md. Santral AVEA:  0505 318 52 00 - 01
Emniyet Md. Fax No:        0452 234 15 15
Emniyet Müdürlüğü E-Mail:  orduemniyet@egm.gov.tr
Emniyet Müdürlüğü Adres:   Karşıya Mah. Atatürk Buvarı No:504
                                052000   -Altınordu / ORDU


T.C. PASAPORT TÜRLERİNE GÖRE ÜLKELERİN VİZE UYGULAMALARI
Konsoloslukların koşulları sürekli değiştiği için mutlaka ilgili ülkenin konsolosluğuna başvurarak tekrar sormanızı tavsiye ederiz. Konuyla ilgili Emniyet Müdürlüğü linki de aşağıda bulunmaktadır.

http://www.mfa.gov.tr/turk-vatandaslarinin-tabi-oldugu-vize-uygulamalari.tr.mfa

VİZE

Gidilecek ülke için vize almak gerekebilir ve her ülkenin vize koşulları farklıdır. Bu nedenle ilgili ülkenin Konsolosluğuna ya da Büyükelçiliğine başvurulması gerekir.  Bazı durumlarda vize almak aylar sürdüğünden  vize için erken başvurmak çok önemlidir. 

Vize için Mevlana Birimi'nden ve ev sahibi kurumdan mektup verilecektir.

  • Türkiye'deki konsoloslukların adresleri için tıklayınız.

  • Türk vatandaşlarına uygulanan vize uygulamalarını öğrenmek için tıklayınız.

 VİZE İŞLEMLERİ SIRASINDA İSTENECEK BELGELER KONUSUNDA YÖNLENDİRME

Bazı Konsolosluklar aşağıdaki belgeleri isteyebilirler:

  • Sağlık raporu (İngilizce) :Bazı konsolosluklar sağlık raporu istemektedir. Gideceğiniz ülkenin konsolosluğu ile irtibata geçip nereden ve nasıl bir sağlık raporu istediğini öğreniniz.

  • Sabıka kaydı, fotokopisi, tercümenin arkasına apostil mührü :Sabıka kayıtları Adliye Binası'nda verilmektedir. Bazı Konsolosluklar Apostil Mühür istemektedirler. Bu durumda tercümelerin arkasına Valilikten Apostil mühür vurdurmanız gerekmektedir. Bu mührü Ordu Valiliği, Hukuk İşleri Müdürlüğünden vurdurabilirsiniz.

  • Mali Durumu gösteren belgeler: Anne ve babanın çalıştıkları yerlerden alınacak maaş bordrosu, ticari sicil belgesi vs. Maddi durumla ilgili her türlü belge, tapu fotokopisi, banka cüzdanı fotokopisi vb. 

  • Öğrenci veya mezun belgesi: Öğrenci olduğunuza dair İngilizce Öğrenci Belgesini Rektörlük Öğrenci İşleri'nden alabilirsiniz.

 

 YÜKÜMLÜLÜK SÖZLEŞMESİ

Öğrenciler gitmeden önce belgeleri tamamlayıp Mevlana  Birimi tarafından hazırlanacak Yükümlülük  Sözleşmesi'ni imzalayacaklardır. Sözleşme Mevlana Birimi tarafından iki kopya halinde hazırlanır, bir kopya Mevlana  Birimi'nde, bir kopya da öğrencide kalır.

 BURSLARIN ÖDENMESİ

Öğrencilere yapılacak ödemelerde, burs miktarının %80'inin tamamı ödenir. Geri kalan burs tutarının ödemesi, öğrencinin almakla yükümlü olduğu derslerdeki başarısı esas alınarak yapılır.

Koordinatörlükler yurt dışına gidecek öğrencilerin biletlerinin kopyasını aldıktan sonra öğrencilerin burslarının %80'i öğrencinin hesabına yatırılacaktır. 

Değişim dönemi sonunda, öğrencinin Öğrenci Nihai Raporu, Transkript ve Katılım Belgesi'nı /Certificate of Attendance'ı teslim etmesi sonra, formda belirtilen öğrenim başlangıç-bitiş tarihlerine göre toplam hibesi yeniden hesap edilerek yapılır.

Öğrenciler yalnızca Mevlana öğrenim dönemleri için yurt dışında bulundukları süre karşılığı burs alabilirler; planlanan  değişimden daha kısa kalınması halinde yalnızca kalınan süre dikkate alınarak burs miktarı tekrar hesaplanacaktır.

 YURTDIŞI ÇIKIŞ HARCI

Yurtdışına çıkarken 15 TL yurtdışı çıkış harcı yatırmanız gerekmektedir. Bunu herhangi bir bankada yada havalimanındaki gişede yatırabilirsiniz. Dekontunu saklayınız. Pasaport kontrolü sırasında göstermeniz gerekecektir.

 HAVAALANINDA YAPILMASI GEREKENLER 

Havaalanına uçuş saatinizden 2 saat önce gidiniz.

Havaalanı bilgisayar ekranlarında uçuş numaranızı ve karşısında yazan Check-in Desk Numaranızı bulunuz.

Belirtilen Check-in Desk'e giderek uçak giriş işlemlerinizi yaptırın, bavulunuzu teslim edin, Boarding Card'ınızı alınız.

Yurtdışı çıkış harcınızı yatırmadıysanız, havaalanındaki bakada / veznede 15 TL olan harcınızı yatırınız.

Pasaport kontrolüne gidiniz.

İçeriye girdikten sonra, yine ekranlarda yazan uçuş numaranızı takip ediniz. Uçuş numaranızın karşısında Gate No / Uçak Giriş Kapısı No belirtilecektir. Belirtilen numaralı kapıya giderek uçağınıza bininiz.

 İLETİŞİM BİLGİLERİ

Mevlana Değişim Programı Koordinatörlüğü

Ayrıntılı Bilgi için

e-posta:mevlana@odu.edu.tr

Tel    : 0452 234 50 10 / 6164 /6165

Bilal SAYAR - Ayşe ÇAM

Ordu Üniversitesi Cumhuriyet Yerleşkesi Müzik ve Sahne Sanatları

3. Kat Uluslararası İlişkiler Birimi - Mevlana Koordinatörlüğü

52200 Altınordu/ORDU



T.C. Ordu Üniversitesi © 2015 Cumhuriyet Yerleşkesi PK 52200 Merkez / ORDU Telefon : 0 ( 452 ) 226 52 00
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı